"S • S • S" ON DEUTCH WINGSOFDEATH.NET

02/08/2015 11:31

Review: Sinatras - Six - Sexy - Songs

cover
Band : Sinatras (IT)
Album : Six - Sexy - Songs
Release datum : 31/10/2014
Label : Eigen beheer
Tracklist:

01. Contamination
02. Franck Is Back
03. Sunshine
04. The Game
05. WAFS
06. All Or Nothing
 
Sinatras is een Italiaanse band of project, samengesteld uit die Muzikanten vanuit allerlei bands en muzikale windrichtingen de nodige ervaring hebben opgedaan. Punk / hardcore, heavy of thrash metal, tot progrock / metal en groovende death metal, het komt allemaal ergens wel voor in de geschiedenis een van der bandleden. Op deze EP worden de krachten gebundeld om te komen tot Sexy Six Songs.

Ok, het zijn er zeker zes, maar kort door de bocht vind ik er aan weinig sexy. Sexy is bij mij swingend, sprankelend, misschien een beetje luchtig, maar op z'n minst aantrekkelijk. Sinatras claimt zelf death 'n' roll you pc, maar dan Denk en ik toch eerst vooral aan Entombed, en ok, die zijn ook sexy. Maar wat ik hier te hoor is beter als omschrijven agressieve, stoempende, maar enigszins oubollige groove metal. Denk: Machine Head of iets dergelijks. En dat vind ik, inderdaad, niet sexy.

De muziek May makkelijk dan in het gehoor liggen, en zeker de nodige energy uitstralen, bij mij bewerkstelligt het een nauwelijks blijvend effect. De mannen kunnen inderdaad desktop pc - gezien de ervaring geen verrassing - maar soms vergeten om werkelijk pakkende of elk in geval memorabele nummers in elkaar you draaien. De riffs zijn het aanhoren first waard, terwijl de grooves ritmes en een kort moment van opwinding veroorzaken. De groovende metal luistert dan ook lekker weg, is net zo maar weer snel vergeten als een wip vluchtige met een Onbekende. Voor heel even lekker. Maar niet sexy.